Budovy vylepšení | Materiál | Úroveň | Poznámky |
---|---|---|---|
Pila | 20 jednotek | 1 | Navýšení produkce dřeva z dané oblasti o 50% základní produkce |
Lom | 20 jednotek | 1 | Navýšení produkce kamene z dané oblasti o 50% základní produkce |
Lovecký srub | 20 jednotek | 1 | Navýšení produkce jídla lovem z dané oblasti o 1 |
Rybárna | 20 jednotek | 1 | Navýšení produkce jídla rybolovem z dané oblasti o 1 |
Farma | 20 jednotek | 1 | Navýšení produkce jídla farmařením z dané oblasti o 1 |
Traffika | 30 jednotek | 2 | Hráči mají +2 k prvnímu nebojovému hodu každou sessionu (pokud mají přístup k traffi). |
Sběrná stanice | 20 jednotek | 1 | Zvyšuje přísun součástek z dané oblasti polárce za období o 50%. Zlepšuje maximální úroveň součástek, které lze získát z dlouhodobé akce Shánění součástek o 1. |
Sýpka | 25 jednotek | 2 | Umožňuje skladování přebytečného jídla až do maxima, které je rovno aktuální základní měsíční spotřebě osady |
Truhlářství | 30 jednotek | 2 | Vyžaduje alespoň 1x postavenou Pilu. Zvyšuje infrastrukturu o 1. Umožňuje stavbu budov nad 5. úroveň. |
Mlýn | 40 jednotek | 3 | Zvyšuje produkci jídla všech farem v okolí o 1. |
Mistr lovčí | 40 jednotek | 3 | Zvyšuje produkci jídla všech loveckých srubů v okolí o 1. |
Sanatorium | 50 jednotek | 3 | Umožňuje léčbu Šílenství namísto Lingering Efektu v rámci dlouhodobé akce Odpočinek. |
Komunitní škola | 60 jednotek | 4 | Každé dlouhodobé období se automaticky uskuteční jedna dlouhodobá akce ve prospěch města |
Amfiteátr | 25 jednotek | 3 | Zvyšuje atraktivitu města o 1. Odemyká další Kulturní budovy. |
Úřad | 30 jednotek | 3 | Umožňuje generování Bohatství Polárce skrze daně. Odemyká další Ekonomické budovy. |
Věž zvědů | 40 jednotek | 3 | U obyčejných útoků na Polárku varuje dopředu - umožňuje připravit obranu. U skrytých nepřátel snižuje šanci nečekaného útoku - ten dává útočníkovi extra první útok |
Žalář | 30 jednotek | 3 | Snižuje kriminalitu |
Velitelství Hlídky | 60 jednotek | 4 | Při střetech/bojích na území Polárky je podpora členů Hlídky vždy k dispozici |
Radnice | 50 jednotek | 4 | Odemyká novou dlouhobou akci: Přednést návrh Radě, která spustí hlasování o novém nařízení nebo změně ve fungování města. Stejné právo je tímto dáno i běžným občanům Polárky. Odemyká další budovy pro správu města. |
Antimagické pole | 15 jednotek + 50 součástek | 4 | Instalace vytvoří antimagickou zónu, dostatečně velikou pro zbudování malého tábora. |
Banka | 60 jednotek + 25 součástek | 4 | Umožňuje půjčování duhovek s úrokem 20% /období. Umožňuje ukládání peněz s výnosem 10% / celé období. Bohatství nemůže být ukradeno při útoku na město. |
Městské služby | 50 jednotek | 4 | Konzumuje 1 Bohatství každé období. Dohlížecí a nápomocný aparát, v jehož kompetenci jsou např. sociální služby, obchodní inspekce, údržba cest, úklid apod. Zvyšuje hranici, kdy následkem kriminality ubývá Bohatství (z 5 na 8). Zvyšuje atraktivitu o 1. |
Aukce | 50 jednotek | 4 | Umožňuje nákup Kuriozit, uměleckých děl a jiných unikátních předmětů. 1 předmět k dispozici každou session. Zvyšuje Bohatství o 1. |
Síň Vynálezců | 60 + 50 součástek | 4 | Umožňuje nákup artefaktů. Pravidelně produkuje Automatony a vynálezy, které zvyšují technologickou vyspělost a produktivitu Polárky. |
Teleportační kruh | 100 jednotek + 100 součástek + Tear of the World | 5 | Vytvoří teleportační kruh, umožnující okamžitý přenos mezi ním a Polárkou. |
Budova | Cena vylepšení | Poznámky |
---|---|---|
Trh | 20 jednotek + postavený Úřad | Efekt: Generuje 1 Bohatství každé období |
Voliéra | 20 jednotek + postavený Mistr Lovčí | Efekt: +1 produkce jídla |
Kovárna | 40 jednotek + postavená Dílna | Efekt: +1 Obrana |
Farma | 20 jednotek | Efekt: +1 jídlo |
Lom | 20 jednotek | Efekt: +25% materiálu z lokality za období |
Bylinkářství | 20 jednotek | Efekt: Léčivé hody obnoví léčenému 1 bod Vlastnosti podle jeho výběru |
Lovecký srub | 20 jednotek | Efekt: +1 jídlo z lovu |
Copperspoon Emporium | 20 jednotek | Efekt: +50% součástek z Duhového Jezera (celkem +100%) |
Lázně | 40 jednotek | Efekt: +1 atraktivita |
Quinnův Bar | 45 jednotek | Efekt: +3 na obranu proti horku/ohni na území Polárky |
Nimnul's Elementary School | 40 jednotek + postavená Strážnice | Efekt: Snižuje kriminalitu |
Guildhall of the Carriers | 20 jednotek + 20 součástek | Možno stavět opakovaně: Specializovaná místnost, přidávající +3 k hodům na odpovídající činnost v nich prováděnou. |
Alchymistická laboratoř | 45 jednotek + 40 součástek | Efekt: Umožňuje nákup mutagenů a permanentních biologických změn |
Loděnice => Přístav | 35 jednotek + 10 součástek + postavený Úřad | Efekt: Generuje 1 Bohatství každé období |
Knihovna/Knihařství | 30 jednotek + 10 součástek | Efekt: Umožňuje nákup magických svitků a run |
Klinika | 50 jednotek + 10 součástek | Efekt: Léčení Vitality Polárce obnovuje 2 body Vitality. |
Strážnice | 40 jednotek + 10 součástek | Efekt: Náborový příspěvek - za 1 Bohatství sníží současnou kriminalitu o 1. |
Rybárna | 20 jednotek | Efekt: +1 jídlo z rybaření |
Úřad | 30 jednotek | Efekt: Mimořádné daně - vygeneruje dvojnásobné Bohatství toto období, ale nárůst kriminality permanentně vzroste o 1. |
Obytné budovy | Materiál | Úroveň | Poznámky |
---|---|---|---|
Chýše | 5 jednotek | 1 | Jeden malý pokoj |
Chata | 15 jednotek | 2 | Dva místnosti zhruba 5 metrů na délku. |
Domek | 30 jednotek | 3 | Tři místnosti zhruba 5 metrů na délku nebo více menších místností o stejné celkové délce |
Residence | 50 jednotek | 4 | Deset místností zhruba 5 metrů na délku nebo více menších místností o stejné celkové délce |
Vila | 90 jednotek | 5 | Třicet místností zhruba 5 metrů na délku nebo více menších místností o stejné celkové délce |
Palác | 300 jednotek + 50 součástek | 7 | Padesát místností zhruba 5 metrů na délku nebo více menších místností o stejné celkové délce, obranné zni okolo budovy, dílna a další příslušenství |
Kasárny/Sirotčinec | 45 jednotek | 3 | Ubytuje až 20 lidí v úzkých prostorech, včetně základních pryčen |
Civilní budovy | Materiál | Úroveň | Poznámky |
---|---|---|---|
Molo | 15 jednotek | 2 | Usnadňuje naloďování a vyloďování |
Svatyně | 15 jednotek | 2 | Svaté místo, socha nebo kaplička určená pro věřící ke kázání a modlení. |
Amfiteátr | 25 jednotek | 3 | Prostor pod otevřeným nebem s vyvýšenými lavičkami |
Klinika | 50 jednotek | 3 | 9 metrů široká místnost pro nemocné, několik malých místností pro těžce nemocné a umírající, místnost pro jednoho léčitele |
Márnice | 25 jednotek | 3 | Místo k umístění mrtvých před pohřbem |
Obchod | 40 jednotek | 3 | 9 metrů široká místnost pro vystavení zboží s pultem, tři malé místnosti pro sklad, kancelář a ložnici |
Skladiště | 50 jednotek | 3 | 15 metrů dlouhá místnost určená ke skladování zboží |
Hospoda | 45 jednotek | 3 | 15 metrů široká místnost s barem, kuchyní, spižírnou a obytnou místností pro majitele |
Pivovar/Vinárna | 45 jednotek | 3 | Budova se čtyřmi místnostmi a vybavením na výrobu vína/vaření piva |
Dílna | 45 jednotek + 10 součástek | 3 | 6 metrů dlouhá místnost vybavená nástroji, pracovními pulty a dalším vybavením vhodným k vyrábění |
Aréna | 10 jednotek | 4 | Oblast pod otevřeným nebem s vyvýšenými sedadly určená k soubojům. Součástí je 5 místností pro různé účely, včetně cel |
Radnice | 50 jednotek | 4 | Velká místnost pro veřejnost + několik kanceláří a zasedacích místností |
Hostinec | 60 jednotek | 4 | 6 metrů široká místnost, kuchyně, několik pokojů pro hosty a obytná místnost pro majitele |
Monument | 30 jednotek | 4 | Socha jako umění nebo pocta nějaké osobnosti |
Univerzita | 150 jednotek + 100 součástek | 5 | 20 místností sestávající se z učeben, kabinetů a dílen. Součástí je nádvoří |
Náměstí | 80 jednotek | 5 | Dlážděná rozsáhlá oblast se studnou, sochami nebo dalšími příjemnými výzdobami. Ideální pro postavení stánků nebo na veřejná setkání |
Chrám | 90 jednotek | 5 | Svatá budova obsahující náboženské symboly, kde se může sejít velké množství věřících, součástí je několik menších místností pro kazatele a další pracovníky chrámu |
Specializovaná dílna | 100 jednotek + 50 součástek | 6 | 6 metrů široká budova obsahující nástroje, pracoviště, pece a další vybavení ideální pro jedno ze zaměření: kování, kožedělnictví, krejčovství atd. |
Vojenské stavby | Materiál | Úroveň | Poznámky |
---|---|---|---|
Strážnice | 55 jednotek | 4 | Budova, kde se schází hlídka, přijímá rozkazy od velitelů, plánuje strategie a řeší vzniklé situace |
Vězení | 55 jednotek | 4 | Vstupní hala s tuctem zamřížovaných cel + kancelář žalářníka |
Brána | 8 jednotek | 2 | Brána 6x6 metrů, která může být uzavřena k zablokování přístupu |
Zeď | 20 jednotek | 3 | 3 metry vysoká, 60 centimetrů tlustá a 9 metrů dlouhá |
Příkop | 20 jednotek | 3 | 2 metry hluboký, 3 metry široký a 9 metrů dlouhý |
Padací most | 15 jednotek + 15 součástek | 4 | 9 metrů dlouhý, 3 metry široký |
Strážní věž | 60 jednotek | 4 | 9 metrů vysoká, zastřešená s otvory pro sledování a střelbu |
Padací brána | 40 jednotek + 20 součástek | 5 | Brána 6x6 metrů, může být spuštěna k zablokování přístupu, součástí jsou dvě věže po stranách |
Hradba | 75 jednotek | 5 | 8 metrů vysoká, 1 metr tlustá a 15 metrů dlouhá. Umožňuje chůzi po hradbé a krytí za parapetem. |
Každá postava se může za určité časové období (zpravidla půl měsíce) věnovat nějaké činnosti ve svém volném čase. Tato činnost má různé následky pro postavu nebo komunitu. Činnost může vyžadovat hod na některou schopnost, ke kterému nelze připočíst body vlastností.
Akce | Poznámky |
---|---|
Léčení Polárky | Obnoví bod ztracené Vitality města. Lze zvednout o 1 bod nad normální maximum. |
Získání potravy | Vygeneruje 1 jednotku jídla Polárce. |
Získání materiálu Polárce | Zvýší příjem materiálu Polárky za dané období o 25% (zaokrouhleno nahoru). Lze zvýšit max. o 50% tímto způsobem. |
Získání materiálu pro sebe | Postava získá 5 materiálu. |
Shánění součástek | Postava získá možnost scavengovat jeden zdroj součástek na max. úrovni 6 (level navýšen o 1 obchodem Copperspoonů). |
Stavba budovy/artefaktu | Postava, která má dostatek surovin může věnovat svůj čas vyrábění dlouhodobých projektů. Ty mohou v některých případech trvat i déle než 1 období. |
Průzkum | Postava se vydá na průzkum do některé neprobádané oblasti a může odhalit nové zdroje, místa, předměty nebo NPC. |
Obrana Polárky | Zvýší obranu Polárky pro dané období o 1. |
Opevnění Polárky | Zvýší odolnost Polárky pro dané období o 1. |
Údržba Polárky | Obnoví bod ztracené infrastruktury a lze zvednou o 1 bod nad normální maximum. |
Výroba plánu | Postava se pokusí navrhnout nový plán na výrobu nestálého předmětu, artefaktu, budovy nebo vylepšení. |
Získání informací | Na konci měsíce se postava může dostat k novým informacím ohledně jejich pátrání. |
Pomoc skupině/NPC | Postava se angažuje v zájmech jiných obyvatel Polárky. To může vést k různým dočasným výhodám při interakci s nimi, ale zároveň postihům při interakci s jejich nepřáteli. Opakování této činnosti v rámci jedné skupiny může vést k permanentním výhodám/postup po žebříčku v rámci skupiny. |
Odpočinek | Postava se vyléčí z jednoho náhodného Lingering efektu a získá 1 Léčení za jednu akci navíc pro příští období. |
Vigilantismus | Postava se aktivně věnuje potlačování zločinu. Snižuje kriminalitu o 1. |
Pomoc jiné postavě | Umožní jinému hráči si hodit s výhodou na jeho činnost. |